გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი       თემა
ნ. ბარათაშვილი „ბედი ქართლისა“              ა)ისტორიული ვითარება  მე_18  საუკუნის მე_2 ნახევრის საქართველოში
ბ) ტექსტზე მუშაობა (1 კარი )
გ) მხატვრული ხერხები

ინტეგრირებული გაკვეთილი
ქართული ენა და ლიტერატურა, ისტორია.


მასწავლებლები
ელისო ცირეკიძე, ნია გოგსაძე.
მოსწავლეთა პროფილი
21 მოსწავლე.კლასში განსაკუთრებული საჭიროების მქონე
მოსწავლე არ არის.
მნიშვნელობა და აქტუალობა
გაკვეთილი ხელს შეუწყობს სხვადასხვა საგანში მიღებული ცოდნის აქტივიზაციას, ერთმანეთთან დაკავშირებას, მიღებული ცოდნის გამთლიანებას.

მიზნები და შედეგები
ა)მოსწავლეებს განუმტკიცდეს ინფორმაციის მოძიების , კვლევა-ძიების, არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ_ჩვევები.
ბ) სხვადასხვა საგანში მიღებული ცოდნის ერთმანეთთან დაკავშირებისა და გამოყენების უნარი.
გ)ნაწარმოებში გამოყენებული მხატვრული ხერხების ამოცნობის უნარი.


ესგ განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები:
ქართ. IX. 3. მოსწავლეს  შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების  ენობრივ თავისებურებებზე.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მსჯელობს იმაზე, თუ რა გავლენას ახდენს მსმენელის სოციალურ-კულტურული ინტერესები, ცოდნა და შეხედულებები მოსმენილი ტექსტის მისეულ ინტერპრეტაციაზე (მაგ., რას მიაქცევდა ყურადღებას პოლიტკოსის გამოსვლაში გლეხი, სახელმწიფო მოხელე, ხელოვანი, მოზარდი და ა.შ.);
·         ამოიცნობს და შეაფასებს დისკუსიების, დებატების, პოლიტიკური გამოსვლების, დრამატული მონოლოგის ეფექტურ ენობრივ საშუალებებს (მაგალითად, „მე ვარ ქართველი, მაშასადამე, მე ვარ ევროპელი“);
·         საუბრობს იმაზე, თუ როგორ იცვლება მოსაუბრის ენა ერთსა და იმავე საკითხზე მსჯელობისას აუდიტორიის სოციალურ-კულტურული ინტერესების, ცოდნისა და შეხედულებების გათვალისწინებით;
·         ამოიცნობს, ზეპირი მეტყველებისთვის დამახასიათებელი რა ნიშნები შემოდის ენაში მსჯელობის წერილობითიდან ზეპირ ფორმატში გადასვლისას (მაგალითად, ჟესტიკულაციის, მიმიკის, ინტონაციის, ხმის დონის და სხვა არავერბალური საშუალებების გამოყენება საქმიან, ფორმალურ და არაფორმალურ სიტუაციაში, დებატებში და ა.შ.).
ქართ. IX. 3. მოსწავლეს  შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების  ენობრივ თავისებურებებზე.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მსჯელობს იმაზე, თუ რა გავლენას ახდენს მსმენელის სოციალურ-კულტურული ინტერესები, ცოდნა და შეხედულებები მოსმენილი ტექსტის მისეულ ინტერპრეტაციაზე (მაგ., რას მიაქცევდა ყურადღებას პოლიტკოსის გამოსვლაში გლეხი, სახელმწიფო მოხელე, ხელოვანი, მოზარდი და ა.შ.);
·         ამოიცნობს და შეაფასებს დისკუსიების, დებატების, პოლიტიკური გამოსვლების, დრამატული მონოლოგის ეფექტურ ენობრივ საშუალებებს (მაგალითად, „მე ვარ ქართველი, მაშასადამე, მე ვარ ევროპელი“);
·         საუბრობს იმაზე, თუ როგორ იცვლება მოსაუბრის ენა ერთსა და იმავე საკითხზე მსჯელობისას აუდიტორიის სოციალურ-კულტურული ინტერესების, ცოდნისა და შეხედულებების გათვალისწინებით;
·         ამოიცნობს, ზეპირი მეტყველებისთვის დამახასიათებელი რა ნიშნები შემოდის ენაში მსჯელობის წერილობითიდან ზეპირ ფორმატში გადასვლისას (მაგალითად, ჟესტიკულაციის, მიმიკის, ინტონაციის, ხმის დონის და სხვა არავერბალური საშუალებების გამოყენება საქმიან, ფორმალურ და არაფორმალურ სიტუაციაში, დებატებში და ა.შ.).



სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
მე_9 კლასის ქართ. ენისა და ლიტერატურის სახელ_ლო. მე_9 კლასის ისტორიის სახელ_ლო. ქართველი მწერლები სკოლაში „ ნ. ბარათაშვილი“
ბარათები, სმაილიკები, მარკერი ,ფურცლები, ცარცი ,ისტი.



წინასწარი ცოდნა
ერეკლე მეორის მოღვაწეობა.
შეფასების საგანი და პროცედურები
5 მოსწავლის განმსაზღვრელი შეფასება.
ბ)მოსწავლეთა ორგანიზება:ჯგუფური.ინდივიდუალური.


გაკვეთილის მსვლელობა
A)     ფაზა:კლასის ორგანიზება: მისალმება, აღრიცხვა. (2წთ)
გამოწვევა: ა) წინარე ცოდნა.
ბ)ახალი მასალის თემისა და მიზნის გაცნობა. (2-3წთ)
B)ფაზა: ცოდნის კონსტრუირება(20წთ)
კლასის დაყოფა  ჯგუფებად,ბარათების დარიგება,ტექსტზე მუშაობა.
ჯგუფი-I მონაკვეთი: „მწყემსო კეთილო...ვიდრე...პატარა კახი აღა-მაჰმად -ხანს უპირებს შებმას ძლიერს რისხვიანს“
II ჯგუფი-II მონაკვეთი: „ამ დროს გამოჩნდა სამხრეთით მტერი...ვიდრე...განუცხადებენ თავის სიყვარულს ‘’
IIIჯგუფი:III მონაკვეთი-„დაჰკრეს  ნაღარა...ვიდრე...და დაერივნენ თავისებურად“

No comments:

Post a Comment